A profi arculatterv jelentősége egy cég életében és sikerében óriási jelentőségű. Az arculat az, ami első benyomást kelt az ügyfelekben és partnerekben, ugyanakkor hosszú távon is befolyásolja a cég piaci pozícióját és megítélését. A cég arculata a cég identitását közvetíti a külvilág felé. Az arculatterv magában foglalja a logót, a színeket, a betűtípusokat, a vizuális elemeket és az egységes megjelenést, ami minden kommunikációs csatornán visszaköszön. Egy jól megtervezett arculat azonnal felismerhetővé teszi a céget, és egy benyomást is közvetít róla.
Az arculat bizalmat épít. Egy esztétikus, professzionális arculatú cég hitelességet sugall, és azt az üzenetet közvetíti, hogy megbízható, hozzáértő, ráadásul törődik az ügyfeleivel. Ezzel szemben egy koncepció nélküli vagy elavult arculat azt az érzetet keltheti, hogy a cég nem korszerű, vagy nem fektet kellő energiát még saját magába sem, nem beszélve az ügyfelekről. A bizalom fontos a vásárlási döntésekben, ezért egy jó arculatterv megéri az idő és pénz befektetését. Egy jól megtervezett és következetesen használt arculat hosszú távon erősíti a márkát, és érzelmi kapcsolatot alakít ki az ügyfelekkel. Ha egy márka vizuális identitása összhangban van az általa képviselt értékekkel, az ügyfelek könnyebben azonosulnak vele. Ez a szolgáltatásoknál talán még hangsúlyosabb, hiszen itt egy életérzés, egy tapasztalat átadása is a cél.
Jó, ha az arculatterv minden részletre kiterjed. Ha a cég minden megjelenése – névjegykártya, weboldal, termékcsomagolás – ugyanazt a vizuális és tartalmi üzenetet közvetíti, akkor az egységesség már önmagában is professzionalizmust tükröz. Talán meglepő, de még az alkalmazottak is büszkébbek egy olyan vállalatra, amelyik esztétikus és jól átgondolt arculattal rendelkezik. Kifejezetten pozitívan befolyásolja a vállalati kultúrát és a csapatmorált, hiszen az arculat nemcsak külső, hanem belső kommunikációs eszköz is. Fontos még az is, hogy egy professzionális arculat növeli a cég versenyképességét a piacokon, ahol a vizualitás és az első benyomás óriási szerepet játszik. Egy letisztult, egyedi arculat könnyebben nyit kaput az új piacokra és segíti az üzleti kapcsolatok kiépítését.